Autism

Autismul este o condiție mistificatoare care determină copiii să devină izolati în plan emoțional fata de lumea din jurul lor. In sindromul Asperger, copilul funcționează corect sau peste medie, în multe domenii ale vieții, dar are anumite anomalii în modul de a se raporta la ceilalți. O cauza definita a autismului sau sindromului Asperger nu este cunoscuta, dar un factor care contribuie este considerat a fi distorsiunea în recepția informațiilor senzoriale. Multi copii cu autism au sensibilitate extremă la zgomot. Unele frecvențe sunt de fapt dureroase pentru ei. Dr. Tomatis sugereaza ca, în scopul de a opri sunetele dureroase sau alte stimulente nedorite copilul închide mecanismul de audiere, astfel încât anumite sunete nu pot penetra constiinta. La nivel fiziologic, aceasta închiderea a urechii se realizează printr-o relaxare a mușchilor urechii medii. De-a lungul timpului, acesti muschi isi pierd tonicitatea. Sunetele sunt apoi percepute imprecis și, ca urmare, sunt analizate incorect. Tomatis consideră că refuzul de a comunica la copiii cu autism rezulta din obturarea lor auditiva. Deși acestea pot intelege ce li se spune, ei isi ‚inchid’ multe dintre frecvențele sunetului și, astfel, si-au inchis si multe conținuturi emoționale al mesajului.

Terapia prin sunet oferă unui copil cu autism posibilitatea de a redeschide capacitatea de ascultare. Sunetele fluctuante produse de urechea electronica pot exercita treptat și tonifierea musculaturii urechii, pregatind urechea pentru a răspunde și a recunoaste întreaga gamă de frecvențe. Astfel comunicarea capata noi sesuri pentru el descoperind zone ce ii erau inaccesibile pana acum.

Tomatis a descoperit că, din cauza modului în care urechea fatului se dezvolta primele sunetele auzite in uter sunt sunete de frecvență înaltă. Copilul aude nu numai bătăile inimii mamei și zgomote viscerale, dar, de asemenea, vocea ei. Retrezirea capacitatii copilului de a auzi frecvențe înalte recreează o experiență auditivă și poate permite declansarea contactul emotional cu mama și apoi cu celelate persoane. Stimularea senzoriala cu ajutorul terapiei prin sunet inbunatateste integrarea senzoriala. Deoarece sunetul este unul dintre sistemele vitale pentru integrarea creierului, utilizarea terapiei prin sunet poate aduce o schimbare semnificativă în capacitatea copilului de a procesa și integra informații senzoriale.

Rezultate:

Copiii cu autism au raspuns la terapia prin sunet arătând un interes mai mare în a face contactul și comunicarea cu oamenii din jurul lor. Interacțiunile cu membrii familiei lor au devenit mai afectuoase și mai adecvate. A crescut contactul vizual, iar copiii au o durata mai mare a atenție. Pot iniția contactul cu alte persoane mai usor. Pentru copii ce nu aveau limbajul dezvoltat a crescut numarul de sunete emise. Copiii care vorbesc ar putea dezvolta o utilizare mai adecvată a limbajului, de exemplu, a început să folosească mai mult pronumele personal "eu", "tu" sau prenumele, si au inceput sa foloseasca cuvinte pentru a exprima sentimentele lor. Ei pot începe să râdă și să plângă la momente potrivite. Odata ce copiii au început să iasă din izolarea lor emotionala, a crescut si numarul interactiunilor sociale.

Pentru alte metode de interventie vizitati www.autism-children.com